CPU gebruik 100%??
maceddy op 18 november 2005 #
Ik snap er geen kloten van.
Mn CPU staat constant op 100%.
Maar er is GEEN proces dat meer dan 16% gebruikt.
User 76% System de rest, ok das 100%.
Maar als ik de Activity monitor pak dan kom ik niet op 100% uit!
Heb de Finder al eens opnieuw gestart en mn Netwerk Disks deruit gepleurd, maar maakt geen verschil.
Enig idee? Ik ben dit nooit eerder tegengekomen.
mcdaddy op 18 november 2005 #
Probeer in de terminal het volgende commando eens
Dit zou een gedetaileerd overzicht moeten geven van de top processen (zonder filtering).
Meneer Guggenheimer op 18 november 2005 #
Torrent progje lopen. Dat zuigt bij mij ook altijd super veel rekenkracht....
ops:
Azerues zelf als de app. niet aan is vraagt die tussen 0.1 en 10%.... Is vast iets stiekums aan het doen.
mcdaddy Probeer in de terminal het volgende commando eens
Dit zou een gedetaileerd overzicht moeten geven van de top processen (zonder filtering).Heb ik al geprobeerd, ook geen zooi die megaveel processor pakt... BitTorrent heb ik ook niet lopen (daarvoor heb ik de server staan). Verder net 2 uur terug ofzo een reboot gedaan...
Nope, geen van dat..
En ook geen Spotlight.
En zonder verklaarbare reden is mn CPU gebruik nu 12%
Ik hou het wel even in de gate, zal toch wel iets niet kloppen ergens.
Zout op 18 november 2005 #
Waarom ziet jou activiteitenweergave venster er zo raar uit? Heb je lopen prutsen met je OS? dat zou wel wat verklaren natuurlijk.
Niks raars aan, das gewoon ShapeShifter waarvan ik weet dat die NIET het hoge gebruik veroorzaakt![]()
Zout op 18 november 2005 #
okay cool, misschien dat je met themes in de weer was geweest... dat heeft bij mij de nodige problemen opgeleverd namelijk.
Esquare op 18 november 2005 #
maceddy das gewoon ShapeShifter
Daar is helemaal niks gewoons aan. Of toch wel: dat Unsanity spul is gewoon bad mojo voor je Mac.
maceddy op 25 november 2005 #
Het is de laatste dagen weer eens zover
GEEN idee waarom........ :roll:
vincentvega op 25 november 2005 #
ik had het gisteren ook. ik heb een keer geskuimerd en weer wakker laten worden. toen was het weer goed.
Maar eens proberen. Probleem is dat ik 'Instant Hijack' te vaak nodig heb om uit te zetten....
APE staat uit...
Opnieuw ingelogd.
Normaal CPU gebruik.
Nu, 2 uur later... 100%
Wordt er gestoord van!
Zit nu op nieuw account (half uurtje). Tot nu toe gaat het goed. CPU gebruik rond de 5 %.....
bassbug op 26 november 2005 #
Dat het CPU na een bepaalde periode opeens heel erg druk heeft heb ik ook. En dan ook gewoon minuten (10+ minuten) zo he?
En dan niet eens van applicaties maar het Systeem zelf heeft het erg druk!
Ik heb hier een snapshot van gemaakt. Het rode gedeelte is het Systeem en blauw is applicaties:
Een herstart geeft weer een normaal beeld. Erg irritant!
Ik moet zeggen sinds de laatste 2 updates van OS X is dit volgens mij aan de hand.
Advertentie
Over dit topic
Gestart op 18 november 2005 door maceddy
Laatste reactie door JeePee
Reageer op dit topic