Het grote iCloud-talk-topic (WWDC 2011)
Zerk op 06 juni 2011 #
Nu iCloud een feit is, is het tijd om er over te praten... Stel al je vragen, geef al je opmerkingen en frustraties juist in dit topic de vrije loop in dit topic!
Waar ben je blij mee?
Wat vind je van de nieuwe features?
Waar baal je van dat het er niet in zit?
Wat snap je nog niet of is nog niet helemaal duidelijk?
Alle reacties op dit onderdeel van de keynote zijn welkom! Stel je vragen, wissel meningen uit en hou het on-topic!
Voor MacOSX Lion is een topic aangemaakt in het forumonderdeel Mac OSX en voor iOS5 is een topic aangemaakt in het forumonderdeel iPhone Software
MoNdO GeNeRaToR op 06 juni 2011 #
Voor zover ik het nu kan zien is het écht een hele vette service van Apple (en daarbij nog eens gratis)!
.
Ik ben mee.
KarelWillem op 06 juni 2011 #
Ten tweede: het schijnt dat er al mensen geld terug hebben gekregen.
Maar pin me daar niet op vast.
baziel op 06 juni 2011 #
KarelWillem - op 06 juni 2011iTunes in the Cloud is nu beschikbaar.De vraag is alleen; wáár?
Nee.
iTunes in the Cloud is per direct beschikbaar als beta.
De rest volgt inderdaad later.
QuikCyborg op 06 juni 2011 #
Erg vet dat iCloud,
Alleen ik heb nu mail van hotmail, maar ik wil dit van Apple. Waar kan ik nu een mail van Apple krijgen zoals mobile me?
KarelWillem - op 06 juni 2011...iTunes in the Cloud is per direct beschikbaar als beta....
Ik las het een beetje verkeerd.
In de developerbeta voor iOS 4.3 is de functie al aanwezig.
MoNdO GeNeRaToR - op 06 juni 2011...en daarbij nog eens gratis...
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen.
iTunes Match scant welke muziek je al hebt en kijkt of er overlap is met muziek uit de store. Die muziek krijgt dezelfde privileges als gekochte muziek in iTunes. Je moet voor deze service $24,99 per jaar betalen en krijgt dan muziek in 256 bits AAC DRM-vrije kwaliteit.
Het is alleen gratis voor muziek die al in de ITMS is gekocht, niet voor je zelf geripte muziek.
En dat is natuurlijk best logisch.
Ik houd het echter nog wel even bij Audio Galaxy.
baziel op 06 juni 2011 #
Je moet het wel degelijk downloaden heb ik verstaan. Streamen doen ze (voorlopig) niet aan mee.
JWB op 06 juni 2011 #
Mmmm, minder aangezien mijn iPhone en iPad aardig aan het vollopen zijn. Daarom is Spotify juist zo ideaal!
Dan is de omschrijving zoals die in de quote vlak boven je staat natuurlijk dikke onzin. ![]()
Apple scant al mijn muziek in mijn iTunes bibliotheek, vergelijkt die, en geeft me dan het recht om die te downloaden.
Waarom? Wat moet ik daar dan mee? Die muziek heb ik toch al?
Xcode op 06 juni 2011 #
KarelWillem - op 06 juni 2011MoNdO GeNeRaToR - op 06 juni 2011...en daarbij nog eens gratis...Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen.
iTunes Match scant welke muziek je al hebt en kijkt of er overlap is met muziek uit de store. Die muziek krijgt dezelfde privileges als gekochte muziek in iTunes. Je moet voor deze service $24,99 per jaar betalen en krijgt dan muziek in 256 bits AAC DRM-vrije kwaliteit.Het is alleen gratis voor muziek die al in de ITMS is gekocht, niet voor je zelf geripte muziek.
En dat is natuurlijk best logisch.
Ik houd het echter nog wel even bij Audio Galaxy.
Wat ik me afvraag is of je je voor een jaar kunt aanmelden en vervolgens al je muziek die wordt herkend om kunt laten zetten naar 256Kbps zodat je in feite een deel van je niet bij Apple gekochte muziek omzet naar iTunes Store muziek. Nu wordt het ietwat warrig, ik bedoel daarmee dat ik me afvraag of je met slechts $25,- die oude CD's/nummers kunt omzetten naar betere kwaliteit (voor eeuwig). Maar dat klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.
baziel op 06 juni 2011 #
Normaal kan je iTunes 10.3 al downloaden, staat hier: http://www.apple.com/icloud/features/
Jammergenoeg wordt bij mij nog steeds 10.2.2 nog aangeboden om te downloaden. Bij iemand anders al gelukt?
mymac op 06 juni 2011 #
Ik kan ook geen 10.3 vinden. En hoe kom je (Basix) aan die update voor je iPhone?
2xdutch op 06 juni 2011 #
Het lijkt er op dat iDisk verdwijnt en hoewel dat synchen best langzaam ging en ook wel wat problemen opleverde, is het toch wel handig, om zeker te weten dat (na een tijdje) je op al je machines met de laatste versie van het bestand verder kan werken. Dat lijkt nu beperkt te worden tot documenten van de iWork apps. Moet ik nu (met alles) over naar Dropbox?