Dit is een topic in Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple)

iTunes Match-talk-topic (WWDC 2011)

Zerk

Zerk op 06 juni 2011 #

Al je opmerkingen en vragen over iTunes Match.... Bespreek ze in dit topic!

Usain

Usain op 06 juni 2011 #

illegale muziek legaliseren voor 25 dollar p/j chill toch?

Maverick9898

Maverick9898 op 06 juni 2011 #

Maar je kan toch neem ik aan nog steeds je geripte muziek op je iPod zetten?

timmiex

timmiex op 06 juni 2011 #

ik snap het niet zo goed is het gewoon dat je al je muziek die je hebt ook illegale en al je legale en al je CD's die je in itunes hebt staan. daar gaat het over maar wat gebeurt ermee? gaan die naar de cloud en kan je die dan op je iphone ofzo beluisteren... en moet je daar internet voor hebben ofniet

mymac

mymac op 06 juni 2011 #

Ik snap het ook nog niet helemaal.

iTunes Match scant je hele bieb, ongeacht waar het vandaan komt. Muziek die zij óók hebben kun je sowieso luisteren en syncen, omdat die al in de cloud zit natuurlijk. Muziek die ze niet hebben kun je zelf uploaden? If so, dan gaat hier een vlag uit. Dat laatste punt is namelijk nog niet helemaal duidelijk. Iemand?

karelschapie op 06 juni 2011 #

mymac - op 19 januari 2038Ik snap het ook nog niet helemaal.

iTunes Match scant je hele bieb, ongeacht waar het vandaan komt. Muziek die zij óók hebben kun je sowieso luisteren en syncen, omdat die al in de cloud zit natuurlijk. Muziek die ze niet hebben kun je zelf uploaden? If so, dan gaat hier een vlag uit. Dat laatste punt is namelijk nog niet helemaal duidelijk. Iemand?

Misschien is dat zoiets als met photo stream dat ze 30 dagen online staan en dat je dan kan syncen en dat ze daarna weer eraf gegooid worden?

mymac

mymac op 06 juni 2011 #

"mymac - op 19 januari 2038" Ik wist niet dat ik al in 2038 leefde!

timmiex

timmiex op 06 juni 2011 #

gaat het dan over afspelen op iphones en ipads en ipod touches?

Xcode

Xcode op 06 juni 2011 #

Ik heb dit net in een iCloud topic gezegd maar hier past het misschien beter…

Wat ik me afvraag is of je je voor een jaar kunt aanmelden en vervolgens al je muziek die wordt herkend om kunt laten zetten naar 256Kbps zodat je in feite een deel van je niet bij Apple gekochte muziek omzet naar iTunes Store muziek. Nu wordt het ietwat warrig, ik bedoel daarmee dat ik me afvraag of je met slechts $25,- (eenmalig, voor één jaar dus) die oude CD's/nummers kunt omzetten naar betere kwaliteit (voor eeuwig). Maar dat klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.

mymac

mymac op 06 juni 2011 #

Een beetje gekeken op de site van Apple:
"All you have to upload is what iTunes can’t match. Which is much faster than starting from scratch." Nice!!!

Maverick9898

Maverick9898 op 06 juni 2011 #

Volgens mij is het zo dat als je wilt dat je iTunes gesynced blijft met al je devices dat kan, op je 'oude', niet iTunes nummers, na. Voor die service betaal je dan 30 dollar per jaar voor.

diotav

diotav op 06 juni 2011 #

Daar gaat mijn Lossless collectie..

mymac

mymac op 06 juni 2011 #

@ Maverick9898
Wat ik uit die door mijn gequoteerde zin van Apple begrijp is dat je hele bieb in de cloud kan. Maar je upload alleen wat zij niet in hun bieb hebben staan, oftewel je kunt écht alles overal luisteren.
@ diotav
Hoezo gaat je Lossless collectie weg? Ik heb ook een flinke Lossless verzameling, maar die blijft gewoon op m'n iMac staan. Ik vind Lossless op m'n iPhone en iPad geen noodzaak, het neemt te veel ruimte in.

Hans Metzke

Hans Metzke op 06 juni 2011 #

Ik kan nog steeds gewoon niet geloven dat je voor 25 euro van overal op het web je muziek mag jatten. Als dat waar is, kan Apple toch aan zien komen dat niemand nog muziek in de iTunes Store gaat kopen? Er moet gewoon een addertje onder het gras zitten.

Elbertox

Elbertox op 06 juni 2011 #

Zodra je die 25 euro niet meer betaald, ben je die muziek mss terug kwijt

el che vive

el che vive op 06 juni 2011 #

Klinkt voor ons voorlopig nog als toekomstmuziek...

Available in beta now in the U.S. only

mymac

mymac op 06 juni 2011 #

Vandaar dat mijn NL account het niet weergeeft. Ik zag het in de US store wel, daar werkte het niet omdat ik geen US muziek heb gekocht. Dus ik naar de NL store, knop weg. Ach ja, de App store zie je het wel allemaal al werken. Zo heb ik Angry Birds Rio gelijk op m'n iPad 2 gezet, was ik vergeten. Nu al handig dus!

Nickalicious

Nickalicious op 07 juni 2011 #

Ik ben hier helemaal blij mee, uiteraard gaat ik dit gebruiken.

BJVR

BJVR op 07 juni 2011 #

Een vraagje ik heb nog geen iPad maar wil er wel ééntje kopen binnen nu en max 2 maanden zeg maar.

Maar kan ik nu wel al een iPad App kopen in de iTunes store en die gewoon bewaren totdat ik een iPad heb om hem op te zetten?
Of mag ik die nu niet kopen omdat ik geen iPad heb?

Dit wil ik graag weten omdat een App die ik zeker wil hebben op dit moment een stuk goedkoper is dan normaal en ik ben bang dat als ik een iPad heb dat ik dan de volle mep moet betalen.

mymac

mymac op 09 juni 2011 #

Dat kan zeker, je kan kopen wat je wil alvast!

Reageer

Over dit topic

Gestart op 06 juni 2011 door Zerk

Laatste reactie door smeerbartje

Reageer op dit topic