MBP 15 Late 2008 Unibody Problem
scumbagflex op 03 september 2011 #
Beste Mensen,
Ik ben hier nieuw. Ik heb sinds 2008 een MBP aangeschaft via de apple website zelf.
Hier heb ik ook een apple care protection plan bij genomen.
Wat heel erg jammer is maar waar is dat ik nu sinds een aantal weken vage strepen krijg in mijn beeld.
Af en toe komt en gaat het weer weg het gaat allemaal heel erg snel. Ik ben bang dat er iets mis is met mijn videokaart.
Jullie hebben hier natuurlijk veel meer ervaring mee vandaar dat ik het deel hier op het fora.
Misschien is het wel handig om dit nog even te weten ik heb eerder een 20 apple cinema display gehad toen overgestapt naar een 23 en nu een 30.
Ik vind het een top apparaat en vind het zonde dus is dit een bekend probleem hoor ik het graag.
Het zijn net pixels alleen dan horizontale lijnen die komen en gaan.
Mvg,
M
Xcode op 03 september 2011 #
Eén troost… meestal ligt het aan het kabeltje. Heb je toevallig jarenlang dezelfde Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter gebruikt? Vraag twee is dan… heb je toevallig nog een tweede kabeltje liggen ergens of kan je 'm even van iemand lenen? Dat scheelt een hoop gedoe met je MacBook Pro namelijk. Of krijg je ook strepen op het scherm van je MacBook Pro te zien?
Gilbert op 03 september 2011 #
Ik heb dit probleem alleen op het scherm zelf, en alleen met 9400m kaart ingeschakeld. Drie keer een reparatie gehad maar nooit verholpen..
@Xcode - Ik heb inderdaad jarenlang hetzelfde kabeltje gebruikt. Moet nu voor mijn 30 inc wel een Dual-Link kabeltje halen voor een betere resolutie die heb ik besteld en die is onderweg.
@Gilbert - Ik heb ook twee videokaarten als het goed is maar weet niet welke nu wel of niet is ingeschakeld waar kan ik dit zien? Welke zou ik inschakelen wat is wijsheid?
@Strifer - Het is op mijn MBP op mijn Cinema Display merk ik hier niks van. Mijn apple care is nog geldig tot 12 december.
Bedankt voor jullie reacties!
Moriarty op 03 september 2011 #
Als het alleen op het scherm van je MacBook Pro is, dan is het dus geen probleem met je videokaart, maar met je display.
Als je AppleCare nog geldig is, dan heb je die nu terug verdient - langsbrengen bij een AASP lijkt mij de beste oplossing
@Moriarty - Met mijn cinema display of echt met mijn macbook display?
@Ronald - Het gaat weg maar het komt weer terug dat is erg storend.
Denk dat ik inderdaad gewoon langs een apple retailer ga het is nu nog geldig misschien wordt het erger op lange termijn.
Strifer op 03 september 2011 #
Lijkt me duidelijk dat er dan iets mis is met het scherm van je MacBook Pro. Zoals boven gezegd wordt zal het niet je videokaart zijn, omdat het externe scherm wel goed wordt aangestuurd. Dus het scherm of de kabels ernaartoe zijn wellicht niet goed meer.
Lekker even langs de retailer (liefste daar waar je 'm gekocht hebt) en hem laten repareren. Je hebt tenslotte AppleCare.
Succes ermee!
Thanks a lot! Heb hem online via de apple website gehaald. Dus dat wordt gewoon een retailer. Wil jullie alleen bedanken voor alle reacties in ieder geval.
Wow, nieuw probleem!
Als ik vanuit mijn Nv 9400M videokaart over wil gaan naar betere prestaties Nv 9600M GT
Dan krijg ik eerst een blauw beeld na deze blauwe beeld krijg ik een zwart beeld en doet die niks meer en rechts boven op mijn laptop beeldscherm zie ik een klein streepje. Dit is heel eng, ligt het hier wel aan mijn videokaart?
Mvg,
M
Nino ten Voorde op 03 september 2011 #
De videokaart deugt volgensmij niet. Gebruik maken van die AppleCarePlan, je hebt er niet voor niks betaald voor het verzekeringspakket.
scumbagflex op 06 september 2011 #
Vandaag dus apple aan de telefoon gehad. Zij adviseerden mij om alles opnieuw te gaan installeren en niet per direct naar een retailer brengen want als het een software probleem was dan zou ik een rekening krijgen dus ben ik nu alles aan het wissen om zo opnieuw alles te gaan installeren belachelijk eigenlijk ik heb hier totaal geen tijd voor!
scumbagflex op 06 september 2011 #
Straks krijg ik een rekening daar zit ik ook niet op te wachten en heb lopende projecten daar moet ik natuurlijk ook aan blijven werken.. zo irritant dit..
SunKeeper op 06 september 2011 #
Hoeveel ruimte heb je nog op een harde schijf? Dit kan de interne, of een USB, of FireWire-schijf zijn.
20 GB is al genoeg. Open Schijfhulpprogramma, en maak een extra partitie aan. Dit kan zonder enige dataverlies, enige vereiste is een beetje vrije ruimte.
Op die extra partitie kun je eenvoudig een nieuwe installatie doen zonder dat je bestaande systeem en gegevens verloren gaan.
LET OP: als je niet precies weet hoe dat gaat, geef dat even aan, dan wordt het uitgelegd.
jgmkoster op 02 december 2011 #
Is er ondertussen al wat uitgekomen? Ik ondervind namelijk dezelfde problemen met hetzelfde model, heb alleen geen AppleCare.
unSOUND op 02 december 2011 #
Val je niet onder de voorwaarden van dit topic ?
http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-logicboard-stuk-2jr-oud/page/3#post-2329958
jgmkoster op 02 december 2011 #
Daar wordt toch alleen gesproken over de 8600 versie? De eerste generatie waar het bij mij om gaat heeft een 9400, of zie ik wat over het hoofd?
Advertentie
Over dit topic
Gestart op 03 september 2011 door scumbagflex
Laatste reactie door unSOUND