Microsoft Office 2011 NL Engelse spellingcontrole
jermain op 15 februari 2011 #
Beste leden,
Ik heb de Nederlandse versie van Office 2011, maarbij elk word dat ik typ krijg ik zo'n rood streepje eronder, en bij spelling controle staan er dan alleen maar Engelse woorden, dus ik ben bang dat het op engels staat.
Maar hoe kan ik het dan op Nederlands zetten??
Groetjes.
Xserve op 15 februari 2011 #
1. Selecteer de volledige tekst van je document (Command + A)
2. Klik op het menu 'Extra'
3. Kies in het menu 'Extra' op 'Taal...'
4. Kies 'Nederlands' uit de lijst en klik op OK. Het valt aan te raden om, voor je op OK klikt, ook op de knop 'Standaard' te klikken, zodat Nederlands de standaardtaal voor je spellingscorrector wordt.
Ik moet aan bovenstaande handleiding wel toevoegen dat het bij mij toch vaak nog naar Frans of een andere taal verspringt, indien er vreemde woorden in mijn tekst zitten... dat zou ik toch graag nog eens opgelost zien. Iemand een idee?
MenAdigipro op 15 februari 2011 #
Onderstaande geldt voor de versie 2004 maar in de huidige zal het wel niet anders zijn.
De standaardtaal wijzigen
De standaardtaal die u opgeeft, bepaalt welke woordenlijst en taalprogramma's worden gebruikt om de spelling en grammatica te controleren.
1. Klik op Taal in het menu Extra.
2. Klik op de gewenste taal in het vak Geselecteerde tekst markeren als.
3. Klik op Standaard en vervolgens op Ja.
Opmerking Het veranderen van de standaardtaal kan gevolgen hebben voor andere Word-instellingen, zoals de notaties voor datums, getallen en valuta.
jermain op 15 februari 2011 #
Ja dit heeft geholpen!, Thanks!
Xserve - op 15 februari 20111. Selecteer de volledige tekst van je document (Command + A)2. Klik op het menu 'Extra'
3. Kies in het menu 'Extra' op 'Taal...'
4. Kies 'Nederlands' uit de lijst en klik op OK. Het valt aan te raden om, voor je op OK klikt, ook op de knop 'Standaard' te klikken, zodat Nederlands de standaardtaal voor je spellingscorrector wordt.
Ik moet aan bovenstaande handleiding wel toevoegen dat het bij mij toch vaak nog naar Frans of een andere taal verspringt, indien er vreemde woorden in mijn tekst zitten... dat zou ik toch graag nog eens opgelost zien. Iemand een idee?
Duyster op 19 augustus 2011 #
Ik heb een ander probleem. Bij mij staan bovenstaande instellingen wel allemaal op Nederlands, maar er verschijnen bij mij nooit 'rode golvende streepjes' onder foute woorden. Ook niet in het Engels of welke andere taal dan ook.
Iemand een idee hoe ik die 'rode streepjes' kan aanzetten, zodat ik weet welke woorden fout zijn?
Alvast bedankt!
Xserve op 19 augustus 2011 #
Ik denk dat het zo moet:
1. Klik vanboven in de menubalk op 'Word' (naast het Apple-logo linksboven)
2. Kies in het menu voor "Voorkeuren..."
3. Klik op "Spelling en grammatica"
4. Controleer dat "Spelling controleren tijdens typen" aangevinkt is en "Spelfouten in dit document niet aangeven" niét aangevinkt is.
5. Klik op OK (of op ENTER op het toetsenbord)
Duyster op 19 augustus 2011 #
Dit werkt inderdaad! Ik had er blijkbaar over gekeken. Heel erg bedankt Xserve!
Jakko Westerbeke op 19 augustus 2011 #
Duyster - op 19 augustus 2011zodat ik weet welke woorden fout zijn?
Woorden met rode golflijntjes eronder zijn niet per definitie "fout" — die lijntjes geven de woorden aan die niet in de woordenlijst van Word voorkomen. Dit is een belangrijk onderscheid dat veel mensen niet schijnen te maken
Advertentie
Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.
Inloggen
Over dit topic
Gestart op 15 februari 2011 door jermain
Laatste reactie door Jakko Westerbeke