Dit is een topic in Community » Forum » Casual » Lounge

Mijn ontdekkingen van vandaag.

IBram15

IBram15 op 04 februari 2012 #

Dat de nieuwe versie van Safari niet helemaal soepel loopt. Sinds de update van vanochtend, moeten pagina's vaak opnieuw laden, omdat ze dan zijn vastgelopen...

SunKeeper

SunKeeper op 04 februari 2012 #

Dat ik dus nog twijfel of ik 10.7.3 installeer. Het aantal negatieve reacties is zo'n beetje om het even met het aantal positieve.

En dat ik mijn bed maar eens op ga zoeken. Ik begin zolangzamerhand dingen te horen en te zien die er helemaal niet zijn. Dat krijg je af en toe na een nachtje doorwerken.

AppleStef

AppleStef op 04 februari 2012 #

Ik ga ook nog wachten met updaten, 10.7.2 werkt perfect hier.

SunKeeper - op 04 februari 2012Ik begin zolangzamerhand dingen te horen en te zien die er helemaal niet zijn. Dat krijg je af en toe na een nachtje doorwerken.

Dat heb ik nooit, maar na een nachtje niet te slapen lig ik meestal 's middags op de bank te slapen.

Brombeer

Brombeer op 05 februari 2012 #

iPrincess - op 04 februari 2012..., maar ik vind het niet zo leuk dat je prestaties moet leveren

Laat dat nou de essentie zijn van elke arbeidsovereenkomst.

Afroman

Afroman op 05 februari 2012 #

10.7.3 draait perfect hier. Althans.. Gisteren

MrHammond

MrHammond op 05 februari 2012 #

Brombeer - op 04 februari 2012
iPrincess - op 04 februari 2012..., maar ik vind het niet zo leuk dat je prestaties moet leveren

Laat dat nou de essentie zijn van elke arbeidsovereenkomst.

Zij het alleen dat het in de gemiddelde arbeidsovereenkomst om je eigen inzet gaat. Ik heb (uit ellende) afgelopen zomer ook bij zo'n bedrijf gesolliciteerd. Je wordt geacht redelijk opdringerig te zijn, en je moet ook minimale quota per dag halen, je wordt inderdaad betaald per "geworven zieltje" om het zo maar eens te zeggen. En dat heb je niet altijd zelf in de hand helaas...

Afroman

Dat je op Lion in Mail wel Yahoo-mail kan instellen, en op Snow Leopard niet. Hmm..

LucasJV

LucasJV op 05 februari 2012 #

Heeft Yahoo! dan niet gewoon POP/IMAP?

Afroman

Eerst moest je ervoor betalen om het in Mail te krijgen. Althans, een Yahoo plus account nemen.

jf

jf op 05 februari 2012 #

MrHammond - op 05 februari 2012Zij het alleen dat het in de gemiddelde arbeidsovereenkomst om je eigen inzet gaat. Ik heb (uit ellende) afgelopen zomer ook bij zo'n bedrijf gesolliciteerd. Je wordt geacht redelijk opdringerig te zijn, en je moet ook minimale quota per dag halen, je wordt inderdaad betaald per "geworven zieltje" om het zo maar eens te zeggen. En dat heb je niet altijd zelf in de hand helaas...

Ik vermoed dat iPrincess ook bedoelt dat het prestatieloon is, in de zin van dat je per geworven "klant" betaald wordt.

Mee eens: da's gewoon niet leuk als je zelf niet volledig invloed uit kunt oefenen op het realiseren van de vereiste prestaties. Anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat in dat soort donateurenwervingsbaantjes men graag resultaten ziet in plaats van dat iemand gewoon lekker een dagje in de buitenlucht wacht tot de voorgeschreven tijd weer voorbij is.

Haike

Haike op 05 februari 2012 #

Het probleem is dat werknemer en werkgever, compleet tegenover gestelde belangen hebben in de manier waarop we nu de economie hebben ingericht. De werknemer wil een maximale beloning tegen minimale prestatie. De werkgever wil een maximale prestatie tegen minimale beloning. Deze twee partijen staan dus 180º tegenover elkaar. Nog voor je überhaupt met elkaar in zee bent gegaan is deze tegenstelling al aanwezig.

iPrincess

iPrincess op 05 februari 2012 #

Klopt, wij krijgen een klein minimum voor iedere dag dat we gewerkt hebben, maar daarbovenop dus nog geld voor de geworven zieltjes. En dat begint ook pas bij drie of meer geworven mensen leuk te worden. Ik heb dit baantje aangenomen omdat het nogal moeilijk werk vinden is hier in Groningen. Bedoel: iéts verdienen is natuurlijk altijd nog beter dan niets verdienen. Ondertussen ben ik wel op zoek naar een baan in een winkel, alhoewel dat ook niet zo makkelijk gaat. Gisteravond heb ik nog wat leuke vacatures gevonden, dus daar ga ik morgen meteen achteraan!

Brombeer

Brombeer op 05 februari 2012 #

Hoewel er een verschil is tussen op straat een passant bekeren en iemand helpen die uit eigen beweging een winkel inloopt, leer je wel mensen 'lezen'.
De eigenlijke betaling van dit soort 'McJobs' (zoals fastfood bakken en callcentrewerk) zit dan ook in de lange termijn: Een volgende baas zal het op waarde kunnen schatten. Alleen heb je daar nu met een hongerloontje in de vrieskou nog niets aan.

LucasJV

Top Gear Alert

Vanavond:
21:00 BBC2
23:00 TPB

Soulshaker

Soulshaker op 05 februari 2012 #

Am tuning in

LucasJV

Bij mij komt 'ie helaas pas om 23u op TV

SunKeeper

SunKeeper op 05 februari 2012 #

Even een mail gestuurd naar de klantenservice van SiComputers.nl.
Ik kom namelijk voor geen meter uit met die facturen die ze erbij (mijn HD's) gebakken hebben.

Over de mail:

In de doos die ik ontving:

Nu benieuwd hoe ze dit gaan uitleggen. Ik heb net gedaan in de mail alsof mijn hele administratie hierdoor in puin ligt.

diotav

diotav op 05 februari 2012 #

LucasJV - op 05 februari 2012Bij mij komt 'ie helaas pas om 23u op TV

23:00u? Hij stond 11 minuten na de uitzending al op een tracker.

LucasJV

Hij is hier nog niet klaar met downloaden hoor

iPrincess

iPrincess op 05 februari 2012 #

Dat ik in de hemel ben beland:

- Schoon, lekker, fris ruikend beddengoed
- Schoon slaapkledij
- Opgeruimde en schone kamer
- Lekker gedoucht
- Dat frisse, fijne gevoel wanneer je net je tanden hebt gepoetst.

Op dit moment kan mijn leven niet beter .

Reageer

Over dit topic

Gestart op 13 juli 2007 door sypie

Laatste reactie door Haike

• wiki

Reageer op dit topic