Dit is een topic in Community » Forum » Algemeen » Apple Nieuws & Roddels

OS/X 10.5, wat verwacht je er van?

klaasb

klaasb op 10 juni 2005 #

Welke features zou je graag zien in 10.5? Wat mis je nog in 10.4??? Hoe kan het allemaal nog beterder??

Esquare

Esquare op 10 juni 2005 #

Laten ze nou eerst 10.4 maar eens afmaken, dan zien we wel weer verder. :roll:

jps op 10 juni 2005 #

groot gelijk, heb nog maar enkel op de mini een 10.4 gezet, de PB moet maar nog even wachten

joram op 10 juni 2005 #

Wow... begint de 10.5 hype NOU alweer???? Geniet eerst maar eens van 10.4 zou ik zeggen....

HSL

HSL op 10 juni 2005 #

joram Wow... begint de 10.5 hype NOU alweer???? Geniet eerst maar eens van 10.4 zou ik zeggen....

Steve is er zelf mee begonnen.. maar ja het is nog wel aan de vroege kant. maar dat moet kunnen in hardcore roddels.. misschien leest er wel een engineer mee..

nils_faber op 10 juni 2005 #

Dat ze versimpeling maar zo centraalmogelijk laten staan, nog lang niet alles werkt vanzelfspreken in macosx. Niet dat ik weet wat en hoe ze moeten doen om het simpeler te maken, maar daarom werk ik ook niet bij het mac os team

netfox

netfox op 10 juni 2005 #

De Finder mag in mijn ogen een flinke update gebruiken...

mvdenberg

mvdenberg op 10 juni 2005 #

Ik mis helemaal niets in 10.4 :D

Juch

Juch op 10 juni 2005 #

ik vond het wel opvallend dat Steve in zijn Keynote een plaatje liet zien van een Leopard die naast (of er tegenaan ) een Longhorn stond. Zit dat daar een diepere betekenis achter?

ateazz

ateazz op 10 juni 2005 #

precies , maak die finder nou eens net zo goed als de rest van het OS

netfox

netfox op 10 juni 2005 #

Juch ik vond het wel opvallend dat Steve in zijn Keynote een plaatje liet zien van een Leopard die naast (of er tegenaan ) een Longhorn stond. Zit dat daar een diepere betekenis achter?

Omdat Leopard ongeveer gelijktijdig verschijnt met Longhorn?

iSander

iSander op 10 juni 2005 #

Persoonlijk vind ik dat de 10.5 wel even mag wachten. OF het moet enorm vernieuwd en uitgebreid zijn. Persoonlijk vind ik de upgrade van Panther naar Tiger wel handig. Gaat sneller, leuke extra's en zo. Maar om te zeggen dat het die 100 (en een beetje) EUR waard is? NEE dat niet. Dus als Leopard ook zo'n magere update zal zijn denk ik niet dat veel mensen zullen toehappen. Of enkel diegenen die het laatste nieuwe willen draaien.

Aglaea op 10 juni 2005 #

iSander, kruip eens onder de motorkap... Tiger bevat revolutionaire wijzigingen, met name op het filesysteem. Spotlight is slechts een topje van de ijsberg en een programma dat gebruik maakt van die wijzigingen.

Ashwin op 10 juni 2005 #

He, beginnen we nu al. het duurt nog een jaar ofzo Voor 10.5 Leopard uitkomt !!! Maar ik vindt het wel grappig om te zien dat mensen nu al naar 10.5 uitkijken. :P

Jef Peeters op 10 juni 2005 #

edit

Esquare

Esquare op 10 juni 2005 #

djafke vind finder anders wel goed zo, wat kan er volgens jullie beter ?

Gewoon geen finder meer?

maceddy op 10 juni 2005 #

Waar zal ik beginnen met wat ik mis??

Buzz_D

Buzz_D op 11 juni 2005 #

Er zijn een heleboel kleine dingen die nog net wel ietsje beter kunnen. Zoals de snelheid van de feedback bij het koppelen/ontkoppelen van externe drives en iPods, het knippen/plakken van afbeeldingen tussen applicaties, de PDF-weergave in Preview, een smart folder in Finder die ook e-mails kan bevatten, en waar geavanceerdere Spotlight zoekcriteria aan ten grondslag kunnen liggen, de mogelijkheid om Spotlight termen als auteur en keywords in te vullen bij het opslaan van een file, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar er moeten natuurlijk ook weer een of twee grote zichtbare innovaties komen, zoals Spotlight en Dashboard dat voor 10.4 zijn. Ik ben er vooral erg benieuwd naar wat Apple daarvoor heeft verzonnen!

ego

ego op 11 juni 2005 #

Ik gok dat ze dashboard gaan uitbreiden!!! Maar dan als een echte "second virtual desktop" waar je venster naar keuze kan ik "droppen" om er dan makkelijk naar terug te keren... Bijvoorbeeld: Je hebt een tekstdocu waar je veel moet naar terug refereren, je plaatst dat dan maar in dashboard zodat het ook weer niet teveel in de weg staat. of je laat Iphoto lekker op dashboard draaien, voor als je eens snel wat foto's wil zoeken, of itunes volledig op dashboard, dat zou toch echt makkelijk zijn!!!! Dashboard nu zit volgens mij echt nog maar in z'n kinderschoenen!!! Het kan vele vele beter!!!

Reflex op 11 juni 2005 #

De Finder kan echt een shitload beter... met name alles wat met netwerken te maken heeft (en randapparatuur) kan een grote makeover gebruiken. (ondanks dat ze hem net in 10.3 helemaal herschreven hebben) Maar wat ik steve, toen tijdens de release van ik geloof 10.1 hoorde zeggen, was dat ze voor 10.5 ECHT maar dan ook ECHT grote shit op stapel hebben staan uiteraard geen specificatie, maar toch Ik denk dat 10.5 meer wordt dan een 10.3 -> 10.4, die toch best lauwtjes was voor de eindgebruiker... (let's face it, Dashboard is a f'in piece of trash, it is, really. de enige reden dat het erin zit, is, imho, dat ze anders voor de eindgebruiker geen reden hadden om een 10.4 te releasen) Spotlight was ik eerst sceptisch over, maar gebruik het inmiddels steeds vaker.... I hate it when steve is right...

Reageer

Over dit topic

Gestart op 10 juni 2005 door klaasb

Laatste reactie door mac lover

Reageer op dit topic