Dit is een topic in Community » Forum » Mac Software » OS X

Safari gebruikt 145% CPU?!

M.axx

M.axx op 27 april 2010 #

Beste OMT'ers,

Er lijkt iets aan de hand te zijn met Safari. Hij slurpt nogal veel CPU naar mijn mening, soms wel 145% waarbij de MacBook Pro 13'' vrijwel helemaal vastloopt en traag wordt.

Ik moet dan via activiteitenweergave Safari geforceerd stoppen en weer opnieuw opstarten om het weer te kunnen gebruiken. Dit vind ik vrij vervelend, maar ik merk nu als ik gewoon een nieuw tablad aanmaak, of ik ga naar een van mijn favorieten dat de CPU van Safari gelijk 20% in beslag neemt (geen idee of dit normaal is).

Dit alles gebeurt gewoon bij normaal gebruik, simpele websites zonder flash en dergelijke. Is er iets aan de hand, want het lijkt me niet erg normaal dat de hele Mac vastloopt bij het gebruik van een browser en dat die met programma's zoals Photoshop, Illustrator etc. totaal geen moeite heeft.

Alvast bedankt! Ik gebruik overigens Snow Leopard 10.6.3.

JBStudio op 27 april 2010 #

clean een keer je geschiedenis en cachebestanden en cookies... wellicht dat dat beter gaat!

M.axx

M.axx op 27 april 2010 #

Dat doe ik iedere dag, dus dat lijkt me niet het probleem.

Bor

Bor op 27 april 2010 #

Je hebt geen add-ons als SafariStand en Glims geïnstalleerd?

M.axx

M.axx op 27 april 2010 #

Zover ik weet niet.

michelvdb

michelvdb op 27 april 2010 #

Heb je filmpjes en/of andere leuke dingen in Flash open staan?

Mac Cloud

Mac Cloud op 27 april 2010 #

Click to Flash

Lexis

Lexis op 27 april 2010 #

Lol@145%, wel een uberfail... Probeer clicktoflash inderdaad eens.

Nitro

Nitro op 27 april 2010 #

145% kan best nog wel kloppen als een proces CPU intensief is. Mac-MonitoringTips The remainder is being used by WindowServer, DreamWeaver, etc. One CPU core represents 100%, 2 CPU cores is 200%, etc.

Meer lezen: http://macosx.nl/community/topic/safari-gebruikt-145-cpu#postform#ixzz0mKJWtTih

1984

1984 op 28 april 2010 #

Top Sites is ook een CPU vreter, als je daar en met de geschiedenis zit te spelen dan loopt het wel lekker op.

Appelschil

Appelschil op 28 april 2010 #

1984 - op 27 april 2010Top Sites is ook een CPU vreter, als je daar en met de geschiedenis zit te spelen dan loopt het wel lekker op.

Laat dat nu net de reden zijn dat ik gewoon weer ben teruggegaan op Firefox.

R-Flow

R-Flow op 28 april 2010 #

michelvdb - op 27 april 2010Heb je filmpjes en/of andere leuke dingen in Flash open staan?

Als Flash of andere plugins actief zijn onder Mac OS X Snow Leopard dan zul je zien dat die plugins in Activity Monitor een hoog CPU-gebruik aangeven en niet Safari zelf.

Appelschil - op 28 april 2010Laat dat nu net de reden zijn dat ik gewoon weer ben teruggegaan op Firefox.

Top Sites e.d. zijn uit te zetten...

Niet dat Firefox nou zo fantastisch is met een non-native interface en ongeveer nul OS integratie.

1984

1984 op 28 april 2010 #

R-Flow - op 28 april 2010Niet dat Firefox nou zo fantastisch is met een non-native interface en ongeveer nul OS integratie.

Hoe dan ook je hebt Firefox nodig om een site gewoon te kunnen bezoeken, http://www.gbf.nl/home.aspx , http://www.eizoshop.nl/Product.aspx?productID=4591 daar laat Safari je dan weer eens in de steek.(geweldige browser die Safari)

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen

Over dit topic

Gestart op 27 april 2010 door M.axx

Laatste reactie door 1984

Reageer op dit topic